Katowicka Karta Mieszkańca
Katowicka Karta Mieszkańca
Ulotka KKM uczniowie
Ulotka KKM rodzice
 
OOPS. Your Flash player is missing or outdated.Click here to update your player so you can see this content.

Odwiedziny...

od 1 września 02: 7055714

Reklama

Jesteś tutaj: Strona główna arrow Projekty międzynarodowe arrow SKARGI I WNIOSKI
SKARGI I WNIOSKI PDF Drukuj Email
03.02.2013.

REGULAMIN PRZYJMOWANIA I ROZPATRYWANIA SKARG I WNIOSKÓW W VI LICEUM OGÓLNOKSZTAŁCĄCYM IM. JANA DŁUGOSZA W KATOWICACH

ROZDZIAŁ I

Przepisy ogólne.

§ 1

1. Regulamin reguluje organizację przyjmowania oraz rozpatrywania skarg i wniosków składanych do dyrektora szkoły.
2. Regulamin stosuje się do skarg i wniosków składanych do dyrektora szkoły, gdy pozostają one w związku z wykonywaniem przez szkołę zadaniami z zakresu kierowania, administrowania i prowadzenia działalności dydaktycznej, opiekuńczej oraz wychowawczej szkoły.

§ 2

1. Skargę lub wniosek rozpatruje i załatwia, w ramach swojej właściwości organ, do którego skarga jest adresowana.

§ 3

1. Przyjmowanie i koordynowanie rozpatrywania skarg i wniosków powierza się sekretarzowi szkoły.
2. W siedzibie szkoły, w widocznym miejscu umieszcza się informację wskazującą pracownika przyjmującego skargi i wnioski.

ROZDZIAŁ II

Przyjmowanie skarg i wniosków.

§ 4

Skargi i wnioski mogą być wznoszone pisemnie a także ustnie do protokołu (załącznik nr 1).

§ 5

1. W razie zgłoszenia skargi lub wniosku ustnie, przyjmujący zgłoszenie sporządza protokół, który podpisują wnoszący skargę lub wniosek i przyjmujący zgłoszenie.
2. W protokole umieszcza się datę przyjęcia skargi lub wniosku, imię, nazwisko (nazwę) i adres zgłaszającego oraz zwięzły opis sprawy.

§ 6

Przyjmujący skargę lub wniosek potwierdza złożenie skargi lub wniosku, jeżeli zażąda tego wnoszący.

ROZDZIAŁ III

Rozpatrywanie skarg i wniosków

§ 7

1. Skargi i wnioski nie zawierające imienia i nazwiska (nazwy) oraz adresu wnoszącego pozostawia się bez rozpoznania.
2. Jeżeli z treści skargi lub wniosku nie można należycie ustalić ich przedmiotu, wzywa się wnoszącego skargę lub wniosek do złożenia, w terminie 7 dni od dnia otrzymania wezwania, wyjaśnienia lub uzupełnienia, z pouczeniem, że nie usunięcie tych braków spowoduje pozostawienie skargi lub wniosku bez rozpoznania.

§ 8

Jeżeli rozpatrzenie skargi lub wniosku wymaga uprzedniego zbadania i wyjaśnienia sprawy, dyrektor zbiera niezbędne materiały. W tym celu może zwrócić się do innych organów o przekazanie niezbędnych materiałów i wyjaśnień.

§ 9

Jeżeli skarga lub wniosek dotyczy kilku spraw podlegający rozpatrzeniu przez różne organy, dyrektor rozpatruje sprawy należące do jego właściwości, a pozostałe przekazuje niezwłocznie, nie później jednak niż w terminie 7 dni, właściwym organom, przesyłając odpis skargi lub wniosku, i zawiadamia o tym równocześnie wnoszącego skargę lub wniosek.

§ 10

Skarga dotycząca określonej osoby nie może być przekazana do rozpatrzenia tej osobie ani osobie, wobec której pozostaje ona w stosunku nadrzędności służbowej.

§ 11

W przypadku zasadności skargi lub wniosku dyrektor je rozpatrujący może wydać polecenie lub podjąć inne stosowne środki, w celu usunięcia stwierdzonych uchybień i przyczyn ich powstania.

§ 12

Dyrektor jest zobowiązany do poinformowania osobę wnoszącą skargę lub wniosek o wyniku rozpatrzenia sprawy w terminie 30 dni od daty wniesienia sprawy lub uzyskania dodatkowych wyjaśnień.

§ 13

W przypadku stwierdzenia braku zasadności skargi lub wniosku przez dyrektora wnoszący ma prawo do odwołania się od jego decyzji do Kuratorium Oświaty w Katowicach w terminie 7 dni od daty otrzymania odpowiedzi.

§ 14

Regulamin obowiązuje od dnia 01.09.2006 roku.
 
« poprzedni artykuł   następny artykuł »
Reklama