Konkurs superhero women
Konkurs ,,NAJCIEKAWSZE SYLWETKI KOBIET NA PRZESTRZENI DZIEJÓW CZYLI SUPERHERO WOMEN” Więcej informacji: Plakat
 
OOPS. Your Flash player is missing or outdated.Click here to update your player so you can see this content.

Odwiedziny...

od 1 września 02: 7049724

Reklama

Jesteś tutaj: Strona główna arrow Projekty międzynarodowe arrow Wyniki matur 2009...
Wyniki matur 2009... PDF Drukuj Email
Redaktor: LJ   
22.11.2009.
Image

...w naszym liceum okazały się lepsze od globalnych wyników ogólnopolskich w liceach ogólnokształcących. Na konferencji w dniu 19 listopada pan wicedyrektor Krzysztof Burda przedstawił prezentację, z której tegoroczni maturzyści, a także drugo- i pierwszoklasiści powinni wyciągnąć wnioski. Bo maturę nie tylko trzeba zdać, lecz przede wszystkim zdać dobrze lub bardzo dobrze! Jak powiodło się naszym ubiegłorocznym maturzystom, dowiecie się z prezentacji.


Analiza egzaminu maturalnego w roku szkolnym 2008/2009

  1. Zdawalność


U nas zdało maturę 98% abiturientów, co jest rezultatem lepszym od średniego wyniku na Śląsku i w Polsce - jednak gorszym od 100%, a do takiego wyniku należy dążyć!



U nas ustny język polski zdali wszyscy, z kolei jednej osobie noga powinęła się na egzaminie pisemnym - lecz procentowo i tak wyprzedzamy średni wynik w polskich liceach.



Wszystkie wyniki zdawalności - zarówno w Polsce, jak i w naszym liceum były bardzo bliskie 100%. U nas jedynie egzamin pisemny nie zaliczyła 1 osoba, co i tak stanowi wynik o 10% lepszy od ogólnopolskiego.



U nas egzamin z języka niemieckiego zdali wszyscy.



Z włoskiego - także wszyscy przystępujący do egzaminu - zaliczyli go pozytywnie.



Biologia okazała się za trudna dla dwóch naszych abiturientów - jednego zdającego ten przedmiot na poziomie podstawowym, a drugiego na rozszerzonym.



Cała czwórka zdających chemię zdała pisemny egzamin dojrzałości z chemii.



Geografię zdali wszyscy!



Historię również wszyscy zaliczyli pomyślnie!



Matematykę nasi abiturienci zdawali tylko na poziomie podstawowym - mimo to z 16 przystępujących do egzaminu zaliczyło ją pomyślnie jedynie 12. Dwoje abiturientów zaliczyło matematykę na egzaminie poprawkowym. Z matematyki wypadliśmy niestety słabiej niż licea ogólnopolskie.



WOS zaliczyli wszyscy!


  1. Średnie wyniki

O jakości zdanych matur świadczą średnie wyniki z poszczególnych przedmiotów. Ogólnie na poziomie podstawowym mamy lepsze wyniki niż ogólnopolskie, z kolei na poziomie rozszerzonym wypadamy nieco słabiej, choć bywa tu różnie dla różnych przedmiotów.


Poziom prac naszych abiturientów z języka polskiego jest trochę słabszy zarówno na poziomie podstawowym, jak i rozszerzonym.



W języku angielskim wypadliśmy lepiej na poziomie podstawowym niż licea w naszym kraju, z kolei na poziomie rozszerzonym odrobinę słabiej.



Poziom znajomości języka niemieckiego na poziomie podstawowym naszych abiturientów okazała się dużo lepsza niż w liceach w Polsce.



Język francuski zdawała na poziomie podstawowym tylko trójka abiturientów i nie uzyskali oni satysfakcjonującego wyniku...



Znajomość włoskiego naszych abiturientów okazała się lepsza na poziomie podstawowym, a nieco gorsza na poziomie rozszerzonym od wyniku ogólnopolskiego.



Ta sama tendencja wystąpiła w przypadku biologii.



Chemia również pasuje do reguły - lepiej nasi abiturienci zdają egzamin na poziomie podstawowym, a gorzej na rozszerzonym.



Tu również lepiej nam poszło na poziomie podstawowym, a gorzej na rozszerzonym.



Minimalne odchylenie w dół wykazały nasze maturalne wyniki z historii zarówno na poziomie podstawowym jak i rozszerzonym!



Z matematyki (poziom podstawowy) nasi abiturienci uzyskali nieco słabszy wynik od ogólnopolskiego.



WOS potwierdził regułę, według której lepiej zdajemy na poziomie podstawowym, a nieco słabiej na rozszerzonym.


Tegoroczni maturzyści muszą postawić przed sobą ambitne zadanie: trzeba nie tylko zdać maturę, lecz zdać ją jak najlepiej! W zdawalności matury wypadamy bowiem lepiej niż średnia ogólnopolska, również z reguły lepsze są wyniki matur na poziomie podstawowym, jednak na poziomie rozszerzonym wyniki nie są już tak rewelacyjne. Po pierwsze, poziom rozszerzony wybiera niewiele uczniów klas III, a po drugie ci, którzy go wybierają, średnio nie osiągają wyników lepszych od normy ogólnopolskiej. Lekarstwo jest tu proste - wystarczy potraktować naukę danego przedmiotu maturalnego poważnie, wykonywać wiele testów, czyli po prostu: dążyć do celu, jakim jest matura zdana na co najmniej 80-90 procent!

Prezentacja: Krzysztof Burda
Komentarze: LJ

{moscomment}
Zmieniony ( 22.11.2009. )
 
« poprzedni artykuł   następny artykuł »
Reklama