Katowicka Karta Mieszkańca
Ulotka KKM uczniowie
Ulotka KKM rodzice

OOPS. Your Flash player is missing or outdated.Click here to update your player so you can see this content.

Odwiedziny...

od 1 września 02: 7044104

Reklama

Jesteś tutaj: Strona główna arrow Aktualności arrow Z życia szkoły arrow Podróż do Liechtensteinu
Podróż do Liechtensteinu PDF Drukuj Email
Strona 4
Strona 5
Strona 6

- tak zatytułował swą relację z wizyty w tym kraju Andrzej Gajda. Pisze w niej: "W dniach od 14 do 20 września miałem przyjemność uczestniczyć wraz z Agatą Wawrzyniak (II LO w Katowicach) oraz z Michałem Sudą (VI LO w Katowicach) w wycieczce do Księstwa Liechtenstein. Naszym opiekunem był pan Dariusz Koclejda, dyrektor VI LO im. Jana Długosza w Katowicach..." Ciąg dalszy sprawozdania znajdziesz w niniejszym artykule.

Wycieczka była nagrodą w konkursie wiedzy o Liechtensteinie, który odbył się wiosną tego roku. Naszym przewodnikiem podczas wycieczki był pan Wiesław Piechocki, nauczyciel języków w jedynym liceum Księstwa w Vaduz. W naszą podróż udaliśmy się samolotem. Po przylocie do Zurychu pojechaliśmy do miasteczka Schaan w Liechtensteinie, gdzie zostaliśmy zakwaterowani w schronisku młodzieżowym.

Podczas wyprawy mieliśmy okazję uczestniczyć w wydarzeniach formalnych takich jak obrady parlamentu w Liechtensteinie czy spotkanie z honorowym konsulem RP w Księstwie Liechtenstein, panem Thomasem Zwiefelhoferem. Odbyliśmy również kilka spotkań mniej formalnych, np. zostaliśmy zaproszeni przez rodziców uczennic, które przebywały wiosną w Polsce, na kolację oraz zwiedzenie prywatnej kolekcji ponad 50 zabytkowych samochodów. Podczas naszego pobytu uczestniczyliśmy w kilku lekcjach w jedynym liceum w Liechtensteinie. Mieliśmy okazję zwiedzić nowoczesny budynek szkoły oraz porozmawiać z jej dyrektorem.

Ciekawym punktem programu naszej wyprawy było zwiedzanie, które przybrało charakter prawdziwie międzynarodowy. Odwiedziliśmy malownicze miejscowości Feldkirch w Austrii oraz Buchs w Szwajcarii. W Księstwie zwiedziliśmy Schaan, górską miejscowość Malbun oraz stolicę, czyli Vaduz. Vaduz jest przepięknym miasteczkiem, nad którym góruje średniowieczny zamek Schloss Vaduz. Podchodząc do zamku spotkaliśmy samego księcia Liechtensteinu Hansa Adama II. W stolicy mieliśmy okazję zwiedzić także winnice księcia, Landesmuseum oraz bardzo zadbane, nowoczesne centrum miasta.

Podróż do Liechtensteinu była dla nas wszystkich fascynującym przeżyciem. Będziemy ją bardzo mile wspominać, obiecaliśmy sobie, że jeszcze kiedyś tam wrócimy.

Andrzej Gajda

[Andrzej przygotował także prezentację PowerPoint o wizycie w Lichtensteinie, jednak ze względu na jej wielkość prawie 30 MB na stronie internetowej prezentujemy ją w postaci serii fotografii]

Zmieniony ( 13.10.2008. )

« poprzedni artykuł   następny artykuł »